Oldalak

péntek, január 06, 2006

TÖRI VIZSGA tapasztalatok

VERA:
Most csütörtökön voltam vizsgázni, a kérdések:

A minimum:
- Római dór oszloprend
- portikusz,
- mezzanin,
- átrium,
- colosseum-motívum
- mimbár,
- H. Schliemann,
- kötött rendszer,
- csehsüvegboltozat,
- kváderezés

Ezeket nem javította ki helyben, hanem folytattuk a vizsgával. Kb 12 perc volt a min.ekre, elég kevésnek tűnt, csak akkor elég, ha mindent egyből tudsz. Aztán aki úgy érezte, hogy nem ment, az felállhatott, és elmehetett, a többiek vizsgáztak tovább.
Először építészettörténet, 5 kérdéssel, kb 1 óra.

Az 5 kérdés..:
- Libri Carolini
- Görög templomok, szerkezet, csak rajz kellett, meg a nevük (inantisz, pszeudoperiptelosz stb) - Hagia Sophia.. ki építette, hogyan, szerkezete, jelentőssége,
- mikor Chartres... mikor épült, mi a jelnetőssége..
- L. B. Alberti... miket építette, jelentőssége

Utána a nő kérdései, szintén kb 1 óra, de itt sok volt rá az idő ...
nekem legalábbis, mert nem sok mindent tudtam, sőt, teljesen lesokkolt a kérdéssor..

10 kérdés:
- Kertek két főtípusa :mesterséges, geometrikus,
és a tájképi kert
- Gyeppad
- Teakert
- Függőkert
- Hatsepszut jelentőssége a kertépítészetben
- Josicune Go-Kjohoko
- Capitulare de villis
- Piazza di Camb....Nem tudom, mi.....
- Aula Marmorea??? Nem tudom, hogy írják...
- Loyola pozsonyi kertje

Sok sikert a vizsgához!

Vera, nagyon szépen köszönjük, ez ÓRIÁSI segítség !!! Örök hálánk :)

1 megjegyzés:

Judit írta...

ZSÓFI:
1 oszloprend 9 min.kérdés, nincs rá sok idő úgyhogy nagyon kellvágni.
Éptöriből utána van 1 óra 5 kérdésre, aki ent volt rendesen előadásokon és/vagy felkészült az anyagból az se lehet gáz, én az 5ből 4et tudtam h miről van szó, hát többé kevésbé leírtam, majd javítás után meglátjuk. Az 5 különböző korból (ókor, ókeresztény+bizánc, román kor, gótika, reneszánsz) kérdezett rá 1-1 konkrétumra.

A kerttöri viszont engem villámcsapásként ért, mert arra számítottam h esszé szinten lesz vmlyik kor kertészetéről, de nem, hanem volt 3 vagy 4 fogalom és azonkívül konkrét kertekre illetve személyekre kérdezett rá (de pl az egyik japá névről azt se tudtam eldönteni h kert vagy személy, mint kiderült személy volt úgyhogy melléfogtam...), nekem az valószínűleg nem lesz meg úgyhogy vár rám az uv...